نکات مهم درباره شستن لباس بچه ها

نکات مهم درباره شستن لباس بچه ها

نکات مهم درباره شستن لباس بچه ها

 

برخی جنبه ها در خرید  لباس بچه گانه  بسیار مهم است که شستن لباس کودک را راحت ­تر می­کند. اگر در خرید  لباس سیسمونی نوزاد، از لباس­ هایی که بدن کودک را تحریک می­کند یا حاوی مواد شیمیایی هستند پرهیز شود، برای سلامتی نوزاد بسیار مفید است و شستن آنها راحت ­تر است. شما می­توانید با انتخاب شوینده­ هایی که آلرژی زا نیستند و تاثیر مثبتی بر سلامت کودکان دارند، از سلامت پوست کودکان محافظت کنید.

درست مانند نوزادان، لباس­ های نوزادی بسیار ظریف هستند و در صورت لک برداشتن و کثیف شدن باید با صحیح ­ترین روش و درجه حرارت شسته شود. مقاله ­ای در رابطه با شست و شوی دقیق لباس نوزاد هم برای کسانی که در انتظار اولین فرزندشان هستند و هم برای کسانی که می خواهند در این مورد اطلاعاتی کسب کنند، بسیار مفید خواهد بود. از این رو در این مقاله به بررسی نکات مهم درباره شستن لباس بچه ها پرداخته می­شود.

 

شستشوی لباس کودکان در ماشین لباس شویی

 

انتخاب مناسب­ ترین درجه شستشو مهم است. باید بدانید که هنگام شستن لباس­ های رنگارنگ و طرح دار نوزاد در ماشین لباسشویی دمای 30 درجه ایده آل است. زیرا لباس ­های نوزادی که در دمای 30 درجه شسته می­شوند و با آب گرم شسته می­شوند، بدون آسیب تمیز می­شوند. همچنین لازم به ذکر است که اجتناب از دماهای بالا بسیار مهم است تا رنگ از بین نرود. شستن لباس­ های نوزاد به رنگ ­های سفید، بژ در دستگاه در دمای 40 درجه  نتایج موثرتری خواهد داشت. بنابراین می‌توانید لباس‌های کودک رنگ روشن و بدون طرح را در  این دما تمیز کنید.

 

شستشوی لباس کودکان در ماشین لباس شویی

 

شستشوی لباس کودک با دست

 

ممکن است عده ای بخواهند گاهی اوقات، لباس­ های کودک خود را با دست بشورند. در شستشوی لباس کودک با دست حتما باید از شوینده مخصوص لباس کودک با دست و یا صابون لباس شویی کودک که در ایران به صابون کهنه شور معروف است،  استفاده کرد. در ادامه نکاتی که در شستشوی لباس نوزاد با دست باید انجام دهید بیان می شوند:

  • در صورت لکه دار شدن لباس، توصیه می­شود آن­ها را در آب داغ خیس کنید. لباس ­های نوزادی که به طور متوسط ​​30 دقیقه در آب داغ خیس شوند با صابون راحت­تر  شسته می­شوند.
  • برای پاک کردن لکه­ ها می توان از مواد شوینده، صابون و برس استفاد کرد.
  • پس از شستن لباس با مواد شوینده یا صابون لباس ها را با آب فراوان آبکشی کرده تا آب صاف شود سپس لباس­ ها را فشرده کنید و بر روی رخت آویز یا بند آویزان کرده تا خشک شوند.

 

آیا برای شستن لباس کودک از مواد شوینده استفاده می شود؟

 

شویندهای لباس کودکان مانند شوینده لباس بزرگسالان نیستند زیرا پوست نوزادان حساس است. بنابراین برای شست شوی لباس نوزادان از مواد شوینده مخصوص نوزادان و کودکان استفاده می­شود. شوینده لباس کودکان عمدتاً گیاهی و عاری از مواد شیمیایی بوده و برای پوست­ های حساس کودکان تولید شده­اند. والدینی که می­گویند نمی­خواهند از مواد شوینده استفاده کنند، می­توانند لباس نوزادان را با آب گرم شستشو دهند و یا از پودر صابون استفاده کنند.

 

آیا برای شستن لباس کودک از مواد شوینده استفاده می شود؟

 

آیا لباس ­های نوزاد را قبل از استفاده باید بشوریم؟

 

یکی از کارهایی که زوج هایی که برای زایمان آماده می­شوند با آن دست و پنجه نرم می­کنند لباس های نوزاد، نظافت و مرتب کردن آن­ها است. با توجه به اکثر توصیه­ ها بهتر است لباس های نوزاد قبل از استفاده شسته شوند. از این رو با رعایت شستن لباس ­های نوزاد می­توان نتایج بهتری به دست آورد:

  • اول از همه، برچسب لباس­ های نوزاد باید بریده شود.
  • کسانی که مایلند می­توانند اولین لباس را فقط با آب گرم بشویند.
  • شستشوی پیراهن و کت و شلوار سفید در دمای 40 درجه توصیه می­شود.
  • لباس های رنگارنگ نوزاد را  می­توانید در دمای 30 درجه بشویید.
  • می­توانید قبل از تا کردن، لباس ­های نوزاد خود را اتو کنید.
  • اولین اتوکشی را می­توان بعد از شستن انجام داد تا لباس ها نرم شوند.
  • والدین عزیز می­توانید لباس­ های نوزاد را بعد از اتو طبقه­ بندی و تا کنید.
  • در شستشوهای بعدی می­توان به دلخواه اتو را انجام داد.

 

تعداد دفعات شستن لباس نوزاد

 

تعداد دفعات شستن لباس نوزاد

 

از آنجایی که پوست نوزادان حساس است، به همین دلیل توصیه می­شود که لباس ­های کودک در در طول روز تعویض و شسته شود. زیرا در سال­ های اول زندگی، نوزادان تا زمانی که معده و دستگاه گوارششان تنظیم نشود، مرتب استفراغ می­کنند. گه­گاهی استفراغ نوزادان سرریز و لباس را نیز آلوده می­کند. به همین دلیل لباس­ های کثیف باید در طول روز شسته شوند تا فورا نیاز لباس برطرف شود.

 

 

پیشنهاد ما به شما مطالعه:

لیست کامل سیسمونی نوزاد

راهنمای خرید لباس سیسمونی

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.